dimecres, 14 d’agost del 2013

Un dia pas a pas a SRI LANKA

Ens despertem automàticament cada dia a les 6.00 del matí. Fem la motxilla ràpidament després d'unes quantes mandres i fem el cafè davant l'habitació de la guesthouse (ens ha costat 1500 rupies -casi 9 €- que és el que portem pagant pràcticament cada dia en aquest país per dormir,  i el mínim que hem trobat).

Els de la guesthouse ens conviden al cafè. Ens desitgen bon viatge i comencem el dia acomiadant-nos de la platja on vem passar tot el dia anterior recuperant forces. Una platja que potser no era el nostre paradís, però si que ho era per alguns alemanys. Una gran extensió de sorra i casi ningú....però no especialment atractiva als nostres ulls.

Al cap de pocs quilòmetres, parem a omplir el dipòsit (540 Rp - 3'20 €). Ens espera un llarg viatge. Avui tenim previst entrar a l'interior, a la zona de les plantacions de tè, a uns 1500 metres d'altura. Calculem que això són 200 quilòmetres aproximadament. El nostre destí és Haputale, al centre (sud) del país.

Tot i que està tot prou ben indicat, sovint hem de preguntar la direcció correcta. Sempre apareixen bons assessors! (els hi agrada mirar el mapa, tot i que a vegades dubtem de si realment el saben llegir, o fins i tot si  saben llegir). La pronúncia de les paraules és molt diferent, i hem de fer vàries proves abans d'encertar-la!

Sobre les 8.00 parem a esmorzar. Avui (com la majoria de dies) el nostre esmorzar ha consistit en uns triangles de pasta fregits amb vegetals a dintre i una espècie de "rollitos de primavera" farcits d'ou dur boníssims. Ho acompanyem amb alguna pasta dolça. Aquí són uns grans amants dels dolços i, fins i tot, pels pobles s'hi passegen furgos com a "backery" amb rodes anunciant-se amb música estrident que porten des d'aquests pastissets salats fins a pastes dolces passant per tot tipus de pans...l'esmorzar ens costa 160 Rp (casi un euro).

Casualment, pel camí ens trobem aquesta stupa que ens fa força gràcia. N'hi ha una igual a Anuradhapura, que no hi hem pogut anar perquè queda molt lluny de la nostra ruta.

Ens desviem uns 7km del camí per fer una mica de culturilla a Yudanagawa, una gran stupa de fa més de 2300 anys. El que més ens ha cridat l'atenció ha sigut aquest petit temple amb un buddha de fusta:

Ens hem desviat una mica més de la ruta (uns 20km) per arribar a Malgawila, on hi ha dos grans estatues de Buddha de pedra fets amb una sola roca. El paisatge per arribar-hi també val la pena.

La carretera ja comença muntanya amunt ràpidament, i comencem a tenir el cul quadrat, així que parem en un lloc que ens sembla prou bonic....

I aprofitem per dinar de luxe! La veritat és que tampoc podem escollir gaire el lloc, i ens toca dinar com uns reis, però un dia és un dia (1370 Rp - 8 €).

Continuem amunt, i per fer 20-30km necessitem una bona estona. Les vistes són impressionants i ja teniem ganes d'una mica de muntanya.

Arribem a Haputale cap a les 16.00. Una mica tard tinguent en compte que aquí a les 18.30 ja és fosc, però donem ràpidament amb una guesthouse que compleix les nostres espectatives (la més cara però, fins ara: 2000 Rp - uns 12 €). Haputale ens atrau de seguida....envoltats de camps de tè i sentint la fresqueta!

Encara ens queda alguna hora de sol, i no la volem deixar escapar. Fem un petit reconeixement pel voltant i ens distraiemt entre les plantacions i els petits comerços propers a la nostra guesthouse.

Busquem la nostra guesthouse...

I la trobem!

També trobem altres coses,

Parem a sopar en un petit "cuchitril" musulmà, sopa de xai i pollastre (210 Rp - 1'20 €). Estem cansats, però encara hem de planificar el dia de demà. Bona nit!